Ugrás a tartalomhoz
KSH-Elektra főoldala

KSH-ELEKTRA Elektronikus adatgyűjtés

Gyakran ismételt kérdések

Utolsó módosítás: 2021. október 19.

Technikai környezet

Miért szükséges a KSH-ELEKTRA használatához a támogatott böngészők lehető legfrissebb verzióit használni?

A KSH-ELEKTRA adatszolgáltatói kliense a Mozilla Firefox 67, a Google Chrome 49 és a Microsoft Edge 79 vagy ennél frissebb verzióit támogatja. A régebbi verzióknál hibák jelentkezhetnek, és nem feltétlenül érhető el minden funkció.

Hogyan tudom megállapítani az általam használt böngésző verziószámát?

Mozilla Firefoxban:

  • a jobb felső sarokban található, a menüt előhozó 3 vonalra kell kattintani, azon belül Súgó és azon belül a Firefox névjegyére kattintva, vagy
  • a felső menüsorban a Súgót választva a Firefox névjegyére kattintva (amennyiben a menüsor nem látható, abban az esetben az Alt billentyűvel behívható), illetve
  • a Firefox böngésző címsorába ezt kell beírni: about:support.

Google Chrome-ban:

  • a jobb felső sarokban található, a menüt előhozó 3 pontra kell kattintani, azon belül Súgó és azon belül a Google Chrome névjegyére kattintva vagy
  • a Chrome böngésző címsorába ezt kell beírni: chrome://settings/help

Microsoft Edge-ben:

  • a jobb felső sarokban található, a menüt megjelenítő 3 pontra kell kattintani, azon belül Segítség és visszajelzés, majd azon belül a Microsoft Edge névjegyére kattintva vagy
  • az Edge böngésző címsorába ezt kell beírni: edge://settings/help

Mit tegyek ha a KSH-ELEKTRA-regisztrációt követően az e-mail üzenetben kapott, kék színnel megjelölt link nem működik?

A levelezőrendszer hibája okozza a problémát, a rendszer által küldött linket két különböző sorba törte. Megoldás:

  1. Az egér segítségével jelölje ki a linket a http:// kezdettől egészen a „ha a beállítást nem Ön kérte” üzenetet megelőző utolsó karakterig.
  2. A Ctrl+C billentyűkombinációval helyezze vágólapra a linket.
  3. Egy egyszerű szövegszerkeztőbe (pl. Jegyzettömb) illessze be (Ctrl+V). Ha itt két sorban jelenik meg, illessze össze azokat egy sorba, majd a Ctrl+C billentyűkombinációval ismét helyezze a vágólapra.
  4. Az internetes webböngésző címsorába kattintva, a Ctrl+V billentyűkombinációval illessze be a helyes linket, majd üsse le az Enter-t.

Bejelentkezési problémák

Mi a teendő, ha bejelentkezés után üres, fehér oldal jelenik meg a KSH-ELEKTRA felülete helyett?

Amennyiben Ön korábban be tudott jelentkezni, jelenleg azonban bejelentkezésekor nem jelenik meg a KSH-ELEKTRA felülete, javasoljuk az újbóli próbálkozást a böngésző gyorsítótárának törlése után (lásd Hogyan lehet törölni a böngészési előzményeket?), esetleg másik böngésző vagy gép használatát. Ha mindez nem segít, kérjük, a következőket tegye:

  • zárja be az összes böngészőt, majd egyet indítson újra,
  • hívja be a következő oldalt: Hibabejelentéshez (ügyintézést gyorsító információk),
  • jelölje ki a böngésző típusát és verziószámát, illetve az internetkapcsolat IP-címét, majd másolja vágólapra (Ctrl+C),
  • kattintson az ugyan ezen az oldalon található Lépjen velünk kapcsolatba hivatkozásra,
  • indítson új ügyet regisztráció nélkül,
  • a megnyitott új kérésbe illessze be (Ctrl+V) az előbb kimásolt hibainformációt is,
  • a kéréshez írja hozzá a törzsszámot is, amivel megpróbált bejelentkezni,
  • ha az Ön munkahelyén van rendszergazda, aki a hálózati kapcsolatok beállításáért felelős, az ő elérhetőségét is írja hozzá a kéréshez.

Hogyan tudok Ügyfélkapun / a KAÜ-szolgáltatáson keresztül bejelentkezni a KSH-ELEKTRA-ba?

A KAÜ (Központi Azonosítási Ügynök) szolgáltatáson keresztül a KSH-ELEKTRA adatszolgáltatói kliensébe történő belépés a KSH-ELEKTRA-ba történő egyszeri regisztrációval jár, amely során az adatszolgáltató a KSH-tól kap egy felhasználónevet és egy jelszót. Ezek birtokában a KAÜ-n keresztül történő bejelentkezés lépései a következők:

  1. Kattintson a KSH-ELEKTRA bejelentkező oldal jobb felén látható KAÜ-ikonra.
  2. Jelentkezzen be a KAÜ oldalán az ott használt azonosítójával és jelszavával.
  3. Csak a KAÜ-n keresztül történő első bejelentkezéskor:
    A KSH-ELEKTRA bejelentkezési oldalának bal felén adja meg a törzsszámot, valamint a KSH-tól kapott felhasználónevet és jelszót. Ennek hatására az Ön KAÜ-azonosítója és a KSH-ELEKTRA bejelentkezése egymáshoz rendelődnek.
  4. A KAÜ-n keresztül történő bejelentkezések alkalmával az 1. és a 2. lépésekben leírtak szerint jut a KSH-ELEKTRA programba.

Mi a teendő abban az esetben, ha korábban Ügyfélkapun keresztül jelentkeztem be, most azonban a KAÜ nem ismeri fel ezt a beállítást?

A KAÜ az Ügyfélkaputól eltérő azonosító jelet használ, ezért sajnos a KSH-ELEKTRA KAÜ-s bejelentkezési funkciója sem képes átvenni a régi ügyfélkapu-beállításokat. A KAÜ-n keresztül történő első belépéskor új aktiválásra van szükség, ld. az előző kérdést és választ.

Mit kell tennem, ha elfelejtettem a jelszavamat?

Amennyiben nem ismeri a bejelentkezéshez szükséges jelszavát, kérjük, használja a KSH-ELEKTRA rendszer Elfelejtett jelszó funkcióját.

Itt a szervezet törzsszámának és az Ön felhasználónevének beírásával egy linket kap a rendszerben tárolt e-mail címére, aminek segítségével új jelszót adhat meg felhasználói fiókjához.

Javasoljuk továbbá, hogy a felhasználói fiókjában nyilvántartott elérhetőségét tartsa naprakész állapotban. (Segítségül lásd a KSH- ELEKTRA adatgyűjtési rendszer adatszolgáltatói kliens felhasználói kézikönyvének 11.2 pontját

Mit tegyek, ha nem emlékszem a jelszavamra, és nincs hozzáférésem a felhasználóhoz megadott e-mail postafiókhoz (pl. ha már nem él az e-mail cím vagy könyvelőváltás történt)?

Kérjük, hívja a +36 80 200-766 számot, és ügyfélszolgálati rendszerünk főmenüjében válassza az egyéb kérdések lehetőséget a 4-es gomb megnyomásával, ahol munkatársunk személyesen segít a probléma megoldásában.

Mit kell tennem, ha bejelentkezés után a „Sikertelen bejelentkezés. Hibás törzsszám, felhasználónév vagy jelszó! (Hibakód: 104)” üzenet érkezik?

  • Ha nem regisztrált felhasználó a KSH-ELEKTRA rendszerben: kattintson a Regisztráció menüpontra, és kövesse a képernyőn megjelenő további utasításokat.
  • Ha a KSH-ELEKTRA regisztrált felhasználója: hibásan adta meg a KSH-számát (törzsszám), a felhasználói azonosítóját vagy a jelszavát. Próbálkozzon újra! A rendszer a kis- és a nagybetű között különbséget tesz.
  • Ha nem emlékszik jelszavára, és van hozzáférése a felhasználóhoz megadott e-mail fiókhoz, kattintson az Elfelejtett jelszó feliratra, és kövesse a képernyőn megjelenő, illetve az e-mailben érkező további utasításokat.

Mi az oka annak, ha bejelentkezés után a „Sikertelen bejelentkezés xy felhasználói azonosítóval átmenetileg nem lehet a rendszerbe belépni” üzenet jelenik meg?

Ennek oka az lehet, hogy a megadott azonosítóval korábban már bejelentkeztek, vagy előzőleg nem szabályosan jelentkeztek ki.

  • Egy időben csak egy személy tud az adott törzsszámmal és felhasználói azonosítóval bejelentkezni. Ha a megadott törzsszámmal és azonosítóval éppen más használja a rendszert, meg kell várni, amíg kijelentkezik.
  • Szabálytalan kilépés esetén a rendszer úgy érzékeli, mintha még be lenne jelentkezve. Zárja be a böngésző ablakot, és várjon 5 percet, majd utána próbáljon belépni újra.
  • Amennyiben ez sem segít, kérjük, telefonáljon a +36 80 200-766 számon, és az ügyfélszolgálati rendszerünk főmenüjében válassza az egyéb kérdések lehetőséget a 4-es gomb megnyomásával, ahol munkatársunk személyesen segít a probléma megoldásában.

Mit kell tennem, ha bejelentkezéskor a „Szabálytalan kilépés. Ön jelenleg be van jelentkezve "…" felhasználói azonosítóval, ezért átmenetileg nem lehet a rendszerbe belépni.” üzenet jelenik meg?

Egy időben egy böngészőből csak egy törzsszámmal és felhasználói azonosítóval lehet bejelentkezni. Az üzenetben megadott törzsszámmal és azonosítóval már bejelentkezett, vagy előzőleg nem szabályosan jelentkezett ki.

Amennyiben a megadott törzsszámmal és azonosítóval már bejelentkezett, akkor keresse meg a megnyitott böngészőlapok között az adatszolgáltatói kliens oldalt, és ott folytassa a munkát.

Amennyiben előzőleg nem szabályosan jelentkezett ki, kérjük, zárja be a böngészőablakot, és várjon 5 percet – amíg a felhasználói munkamenete megszűnik –, majd utána próbáljon belépni újra. Ha akkor sem sikerül, kérjük, vegye fel velünk a kapcsolatot telefonon (+36 80 200-766), vagy írjon nekünk a KSH-Elektra@ksh.hu e-mail címre, közölve a KSH-számát (törzsszám), amelyet bejelentkezéskor is használt. Kérjük, legközelebb ügyeljen arra, hogy szabályosan lépjen ki a programból (lásd: Hol tudok a programból kijelentkezni?), illetve ha hosszabb ideig nem dolgozik a kérdőívvel, kérjük, zárja be szabályosan a kérdőívet.

Mi az oka annak, hogy bejelentkezés után a rendszer azonnal kidob a bejelentkező oldalra?

Ez azt jelzi, hogy az ügyfél böngészőjében tiltott az ún. cookie-k („sütik”) használata. Az engedélyezés a következőképpen történik:

Hogyan tuom ellenőrizni az operációs rendszerem verzióját?

A hibabejelentéshez szükséges információk megtalálhatók a KSH-ELEKTRA bejelentkező oldalán található Hibabejelentéshez (ügyintézést gyorsító információk) linkre kattintva megjelenő oldalon. Kérjük, hogy hiba bejelentésekor ennek az oldalnak a tartalmát másolja be üzenetébe.

Ha az operációs rendszer pontos verziószámára, illetve egyéb részletes rendszerinformációkra van szüksége, kérjük, látogassa meg az alábbi oldalt: Milyen Windows operációs rendszer fut a számítógépemen? (Windows 10 Windows 8.1 Windows 7)

A KSH-ELEKTRA adatszolgáltatói program használata

Hol tudok a programból kijelentkezni?

A képernyő jobb felső sarkában a bejelentkezett felhasználó neve és törzsszáma mellett lenyíló menüben a Kijelentkezés parancsra kell kattintani.

Miért nem tudom megnyitni a régebbi kérdőíveket szerkesztésre?

A korábbi KSH-ELEKTRA rendszerben keletkezett kérdőívek megjelennek a kérdőív listában, de ezeket – néhány adatgyűjtés kivételével – szerkesztésre megnyitni már nem lehet, csak PDF generálható a tartalmukból. Ezeknél kizárólag a Letöltés PDF-ként funkció érhető el. Érdemes figyelni a Kérdőívlistában a LÉTREHOZVA oszlopot. Akkor biztosan iFORM típusú a kérdőív, ha későbbi a dátuma, mint 2020. december 28.

Hogyan tudok a kérdőív mezői között mozogni? Miért nem tudok az Enter gomb és a le-föl nyíl segítségével továbblépni?

A kérdőív mezői között egérrel, illetve a TAB () billentyűvel lehet mozogni (vissza a Shift+TAB megnyomásával).

Hogyan tudom a kérdőívemet elmenteni?

A kérdőívkitöltő felső részén megjelenő vezérlőmenü Űrlap mentése elemének aktiválásával. A rendszer elmenti a kérdőív aktuális állapotát a KSH-szerverre. A kérdőív sikeres beküldéskor is lementődik a szerverre.

Felhívjuk szíves figyelmét, hogy a már bevitt adatok megőrzése érdekében rendszeresen nyomja meg a Mentés gombot!

Hogyan tudok a kérdőív fejezetei között mozogni?

A kérdőívkitöltő felső részén megjelenő vezérlőmenü Fejezetek elemére kattintva megjelennek a választható fejezetek és ott lehet választani, illetve az Előző fejezet és Következő fejezet vezérlő elem használatával.(Vannak OSAP-ok, ahol termékjeleket használunk, ezek fejezetként funkcionálnak.)

Hogyan tudok fejezetet hozzáadni vagy törölni a kérdőívről?

Az ismétlendő kérdőívfejezet jobb alsó vagy jobb felső sarkában megjelenő hozzáadás/törlés gombra kell kattintani. A rendszer hozzáadja a kérdőívhez vagy törli a fejezetet a kérdőívből, amelyről tájékoztató üzenetet is küld.

Hogyan tudok új sort felvenni vagy törölni a kérdőív táblázatán?

Új sor hozzáadásához a sorba kattintva megjelenő hozzáadás gombra kell kattintani. Ezen kívül lehetőség van a kijelölt sor alá, vagy fölé beszúrni az új sort, ekkor a zöld felfelé, vagy a zöld lefelé nyílra kell nyomni. Ismétlődő soros táblázatnál lehetőség van megadni azt is, hogy hány új sor kerüljön bele a táblázatba, így egy gombnyomásra egyszerre több sor is beszúrható. Ehhez az alapértelmezett 1-es szám helyére kell beírni a kívánt mennyiséget.

Sor törléséhez a piros mínuszjelre kell kattintani. Hosszú táblázatok esetében jól jön, ha egyszerre több sort is törölni lehet. Ehhez az első törlendő soron állva rá kell kattintani a kék színű (csoportos) kijelölő ikonra és ezt meg kell ismételni az utolsó kitöltendő soron. Ezután a Törlés gombra kell nyomni.

Hogyan tudom a kérdőívet nemlegesíteni?

A kérdőív nemlegesítést csak kérdőíven kívül lehet elvégezni a kérdőív listában. A kérdőív kiválasztásakor lent a jobb oldalon megjelenő Nemlegesítés gomb megnyomására megjelenő képernyő adatainak kitöltésével és a Nemlegesítés megnyomásával végezhető el a nemlegesítés. Ezt követően a kérdőív állapota „küldésre kijelölt” lesz, majd a bal oldalon, lent található Frissítés gomb megnyomása után látható, hogy „beküldve” állapotra változott az adott kérdőív.

Hogyan tudok egy nemlegesen beküldött kérdőívből adatos jelentést beküldeni?

Az adott kérdőívet meg kell keresni a „Beküldött kérdőívek” között, és rá kell kattintani. A Frissítés gombra történő kattintás után aktívvá válik a Javítás gomb, amellyel a korábban nemlegesként beküldött jelentésről másolat készül, amely már feltölthető adatokkal.

Hogyan tudom a már teljesen kitöltött kérdőívet a saját gépemre elmenteni?

A kérdőív mentése adat XML vagy PDF formátumú fájl formájában lehetséges. A kérdőívkitöltő felső részén megjelenő vezérlőmenüben, ha megjelenik a Letöltések vezérlőelem, akkor arra, egyébként a További lehetőségek vezérlőelemre kattintva lehet kiválasztani a Letöltés PDF-be, illetve a Letöltés adat XML-be lehetőséget. Ezután lehet a kérdőívet a kiválasztott helyre elmenteni.

Hogyan tudom a kérdőívemet kinyomtatni?

A megnyitott kérdőív felső részén megjelenő vezérlőmenüben a Letöltések, vagy További lehetőségek lenyíló listából a Letöltés PDF-be funkciót kiválasztva, vagy a kérdőív részleteknél a Letöltés PDF-ként gombot megnyomva a keletkezett fájl a saját gépre lementhető.

Hogyan tudom az ellenőrzés után felugró hibalistát kezelni?

A felugró hibalistát nem lehet tálcára letenni, átméretezni vagy elmozdítani. Kérjük, használja az Ugrás a hibára nyomógombot.

Ha a keretben felugró hibaüzenet szövege eltakarja a javítandó sort, x-szel zárja be azt, majd a megjelenő „Hibalista megtekintése” felületen nyomja meg a Bezár gombot. Ekkor a program ismét a javításra váró hibához ugrik, így elvégezhető a javítás.

Hogyan tudok a kérdőív kitöltési funkcióból visszalépni a Kérdőívlistához?

A kérdőívkitöltés külön ablakban történik, bármikor vissza lehet térni a Kérdőívlistához (a kérdőív nyitva marad, de vissza lehet váltani rá). A Kérdőívkitöltőben a vízszintes vezérlőmenüben lévő Bezár vezérlőelem hatására valóban bezáródik a kérdőív, előtte a mentésre vonatkozó figyelmeztető üzenet jelenik meg. Sikeres beküldéskor a kérdőív egy információs üzenettel szintén bezáródik.

Hogyan tudom a kérdőívemet beküldeni?

A kitöltött kérdőív beküldése a KSH-ba a vízszintes vezérlőmenüben látható Beküldés gombra kattintva lehetséges. Ekkor lefut a kérdőívre az ellenőrzés, és ha hibát talál, megjelenik a hibalista. Amennyiben az ellenőrzés sikerrel lefut, a kérdőív adatai lementődnek a KSH szerverére és a kérdőív beküldésre kerül.

Hogyan tudom a kitöltött kérdőívemet beküldés előtt ellenőrizni?

A kérdőív adattartalmának ellenőrzése a kérdőív kitöltő fejlécében látható menücsík közepén látható Ellenőrzések futtatása gomb megnyomásával lehetséges. Hibás kérdőív esetén megjelenik a „Hibalista megtekintése” ablak, ahol az aktuális hibákat lehet olvasni. Az Ellenőrzések futtatása gomb megváltozik, Javítandó hibák jelenik meg helyette, a gombon pedig egy piros felkiáltójel lesz látható. Ha nincs hiba a kérdőívben, akkor a „Hibalista megtekintése” ablak üresen jelenik meg, vagy az indokolt hibákat listázva (ha az indokolható hibák mindegyikéhez írtak magyarázatot, akkor a kérdőív már beküldhető!). Ezenkívül a kérdőív mentésekor is megtörténik az ellenőrzés.

Miért nem jelenik meg a kért eseti kérdőív a feladatlistámban?

Eseti kérdőív kérése után (miután megadta az OSAP-számot és az időszakot) ha nem jelenik meg a kérdőív a feladatlistában, a Frissítés gombbal lehet megjeleníteni.

Mi a teendő abban az esetben, ha egy kérdőív megnyitásakor a következő hibaüzenetet kapom? „A kérdőívet Ön már zárolja. Ennek oka lehet egy korábbi szabálytalan kilépés is. Kérjük, jelentkezzen ki szabályosan (lásd: Hol tudok a programból kijelentkezni?), és újbóli bejelentkezés után nyissa meg a kérdőívet.”

A szabálytalan kilépés mellett ezt az üzenetet adja a rendszer abban az esetben is, amikor Ön már megnyitotta a kérdőívet egy másik böngészőoldalon. Keresse meg a megnyitott kérdőívet tartalmazó böngésző oldalt, és ott tudja a kérdőívet kitölteni.

Mi a folyamata az adatosan már beküldött kérdőív nemlegesítésének?

Első lépésben válassza ki a kérdőívet a „Beküldött kérdőívek” mappában, és kérjen róla „Javítás”-t. A megnyíló kérdőívmásolatot zárja be a „Bezár” gombbal, így visszakerül a feladatlistához. Válassza ki a kérdőívet a „Beküldendő kérdőívek” mappában, majd – annak megnyitása nélkül – a szokott módon végezze el a nemlegesítést (kérdőív kiválasztása, majd Nemlegesítés funkció használata).

Mi okozza, hogy az ellenőrzések listájánál törlődneka beírt indoklások, amikor megnyomom az „Ellenőrzések újrafuttatása” gombot?

Az indoklások kezelésénél a felhasználónak az OK gombot meg kell nyomni indoklás megadása után és akkor már nem vész el az indoklás/magyarázat.

Mi a teendő, ha a sor hozzáadása vagy törlése ablak – ami nem mozgatható, és nem zárható be – eltakarja a választási lista elemeit?

A választási lista adott elemének beírásánál az ismétlődő elem felvitele és törlése jelzés nem mozgatható (az adott elemhez rögzített). Amennyiben ez takarja a megjelenő lista elemeit, akkor a nagyító ikon megnyomására a lista elemek egy külön ablakban jelennek meg.

Böngésző- és rendszerspecifikus problémák

Hogyan lehet törölni a böngészési előzményeket?

  • Mozilla Firefox esetén: Előzmények (amennyiben a menüsor nem látható, abban az esetben az Alt billentyűvel behívható) ► Előzmények törlése ► Törlendő időtartomány: minden ► Előzmények: Gyorsítótár ► Törlés most.
  • Google Chrome esetén: jobb felső sarokban lévő gomb (három pötty) ► Előzmények ► Böngészési adatok törlése ► Időszak (az összes előzmény törléséhez válassza a Mindenkori lehetőséget) ► „Alapok” panelen minden opció bekapcsolása ► Adatok törlése
  • Microsoft Edge esetén: jobb felső sarokban lévő gomb (három pötty) ► Előzmények ► a tábla jobb felső sarkában lévő gomb (három pötty) ► Böngészési adatok törlése ► Időszak (az összes előzmény törléséhez válassza a Mindenkori lehetőséget) ► „Letöltési előzmények” és „Gyorsítótárazott képek és fájlok” panelen minden opció bekapcsolása ► Törlés most

Ha a böngészőben a fenti menük nem találhatók, a „Böngészési előzmények törlése” párbeszédablak a Ctrl+Shift+Delete billentyűk egyidejű lenyomásával is előhívható.

Miért nem működik Linux alatt, Mozilla Firefoxban a bejelentkező oldalon lévő „Ugrás a regisztrációra” link?

A Ctrl és a + gombok együttes lenyomásával a link szövege a megfelelő helyre kerül, és működőképes lesz.

Miért jelenik meg „A böngésző megakadályozta, hogy ez a webhely felugró ablakot nyisson meg” üzenet?

Az adatszolgáltatói kliensben a betöltődő űrlapok egy-egy külön böngészőlapon fognak megjelenni. Ehhez, kérjük, engedélyezze a felugró ablakokat.

  • Mozilla Firefox esetén kattintson a jobb felső sarokban három vonal menügombra, majd a Beállítások menüpontra. Az Adatvédelem és biztonság, ezen belül az Engedélyek részben a Felugró ablakok tiltása mellett kattintson a Kivételek… gombra. A „Weboldal címe” mezőbe írja be: https://elektra.ksh.hu, majd ezt az Engedélyezés és a Változtatások mentése gombbal véglegesítse.
  • Google Chrome esetén kattintson a jobb felső sarokban lévő három pont menügombra, majd a Beállítások menüpontra. Az Adatvédelem és biztonság részben kattintson a Webhelybeállítások elemre, majd az Előugró ablakok és átirányítások lehetőségre. Az Engedélyezés-nél a jobb oldalon levő Hozzáadás gomb megnyomása utána a „Webhely” mezőbe írja be: https://elektra.ksh.hu, majd a Hozzáadás gombbal véglegesítse.
  • Microsoft Edge esetén kattintson a jobb felső sarokban lévő három pont menügombra, majd a Beállítások menüpontra. A Sütik és webhely engedélyek részben, a Webhely engedélyei cím alatt kattintson az Előugró elemek és átirányítások lehetőségre. Az Engedélyezés-nél a jobb oldalon levő Hozzáadás gomb megnyomása utána a „Webhely” mezőbe írja be: https://elektra.ksh.hu, majd a Hozzáadás gombbal véglegesítse.

Hogyan tudok nyelvet váltani bejelentkezéskor?

A bejelentkező oldal a rendszer és a böngésző nyelvi beállításától függően jelenik meg magyar vagy angol nyelven. Nyelvet váltani a bejelentkező oldal jobb felső részén látható zászlóra kattintva lehet, illetve használhatja a nyelvi beállítást tartalmazó https://elektra.ksh.hu/asp/bejelentkezes.html?nyelv=hu internetcímet is. A magyar oldalon történő bejelentkezés esetén minden magyarul jelenik meg, a kódtáblák is.

Hogyan tudom a megjelenő oldalakat nagyítani/kicsinyíteni?

Az oldal nagyítására a böngésző által biztosított eszközöket használhatja: mind Mozilla Firefoxban, mind Google Chrome-ban, mind Microsoft Edge-ben a jobb felső sarokban található menügombra kattintva a Nagyítás menüponttal, vagy a Ctrl++ billentyűkombinációval végezheti el. (Kicsinyítés: Ctrl+)

Fájlok feltöltésével kapcsolatos problémák

Hogyan lehet fájlokat feltölteni?

A lehetséges módszer a fájl típusától függ:

  • A kitöltőben megnyitott kérdőívből kizárólag adat XML típusú fájlt lehet feltölteni. Az Adat XML feltöltése funkciót választva tetszőleges lehet a fájl neve, csak a kiterjesztése legyen XML.
  • A +Kérdőívek feltöltése esetén CSV vagy XML típusú szabványos megnevezésű fájlokat lehet feltölteni és beküldeni.

Mi legyen a feltöltendő állomány neve?

Az elkészült fájlokat az alábbi néven lehet feltölteni:

  • OSAP-megjelenés nélkül:
    adat_[OSAP kód]_[ÉÉ]_[egyéb azonosító].xml
    Pl.: adat_1470_20_akarmilyen-azonosito.xml
    Alapértelmezetten 0-s OSAP megjelenést feltételezünk
  • OSAP megjelenéssel is megkülönböztetett kérdőíveknél:
    adat_[OSAP kód]_[ÉÉ]_[OSAP megj.]_[egyéb azonosító].xml
    Pl.: adat_1470_20_1_akarmilyen-azonosito.xml

ÉÉ: az adatszolgáltatás tárgyéve 2 karakteren.
egyéb azonosító: tetszőleges, aláhúzásjelet nem tartalmazó azonosító.

Egyes kérdőívtípusoknál CSV fájl is feltölthető, ekkor az XML-t értelemszerűen CSV-re kell cserélni.

Mit tegyek, ha az általam használt szoftver által készített XML-állományt a KSH-ELEKTRA rendszer nem fogadja el?

2021. januártól a KSH-ELETRA új, az eddigitől eltérő szerkezetű XML-állományokat fogad. A KSH-val kapcsolatban levő szoftverfejlesztő cégeket értesítettük erről a változásról.

Amennyiben az Ön által használt szoftver fejlesztője ennek megfelelően készített újabb verziót, kérjük, azt használja. Amennyiben a szoftverének még nincs újabb verziója, illetve nem kapta meg a váltással kapcsolatos információkat, kérjük, vegye fel a kapcsolatot a szoftverfejlesztő céggel a frissítéssel kapcsolatban.

Mi okozza: „A CSV-fájl importálása során hiba történt! hiba 500” üzenetet?

A fájl nem az adatszolgáltatáshoz tartozó CSV-sablonnak felel meg:

  • hiányoznak, vagy hibásak a kötelező fejlécek {...} és fejezetazonosítók, vagy
  • a formátum megfelelő, de a sorok végén rengeteg betűköz után további pontosvesszők szerepelnek.

Mi okozza: „A feltölteni próbált adatok nem ehhez a kérdőívhez tartoznak” hibaüzenetet?

Az üzenetben szerepelnek a kérdőív azonosító értékei, majd mellette „a fájlban:” után látszik, hogy mi áll erre vonatkozóan a feltöltendő import CSV / XML fájlban. Az üzenet vágólapra menthető. A leggyakoribb hiba, hogy az elvárt tárgyhó 2 karakter vezető 0-val, de a CSV-fájlban csak egy karakter hosszú.

Mi okozza a „Hibaleírás: Az érték nem lehet 0 Érték: 0” üzenetet?

Az adatsorokban numerikus mezők értéke nem lehet 0. A 0 értéket hagyjuk ki, a mezőelválasztó pontosvesszővel jelezzük a kihagyást.

Intrastat kérdőíveknél hogyan kell megadni a tizedes értékeket a feltöltéshez használt CSV-fájlban?

Intrastat kérdőíveknél, az egynél kisebb értéket három tizedes jegyig tizedesponttal és nem tizedesvesszővel elválasztva, egynél nagyobb értéket egész számra kerekítve kell megadni.

Mi okozza „A feltöltött fájl nem tartalmaz OSAP kódot” hibaüzenetet?

A CSV fájlban vesszővel vannak elválasztva a sorokon belüli mezők. A KSH-ELEKTRA a magyar konvencióknak megfelelően a pontosvesszővel elválasztott CSV-ket tudja feldolgozni. Kérjük, hogy a vesszőket cserélje pontosvesszőre. (A CSV-t valamilyen egyszerű szövegszerkesztőben (pl. Jegyzettömb) megnyitva a Keresés/Csere funkcióval lecserélheti az összes vesszőt pontosvesszőre.)

Mi okozza „A kérdőív csoportos importálása nem sikerült a következő hiba miatt: Általános hiba!” hibaüzenetet?

A „+Kérdőív feltöltése” után hibaüzenet jelenik meg a postaládában, mert

  • hiányoznak, vagy hibásak a kötelező fejlécek {...} és fejezetazonosítók, vagy
  • nem megfelelő a feltöltött XML fájl szerkezete,
  • nem szabványos a fájlnév, ezért nem lehet azonosítani a sablont,
  • túl nagy a fájlméret (az XML-állományok mérete maximum 5 MB, a CSV állományok mérete maximum 1 MB lehet).

Ha a csoportos importálás nem sikerült, érdemes megpróbálni a feltöltést az adott kérdőív megnyitása után az Adat XML feltöltése funkcióval, itt rugalmasabb a fájlnév kezelés és pontosabb hibaüzenetet kaphatunk.

Mi okozza az „A kérdőív csoportos importálása – Az adott kérdőívre nem kérhető eseti kérdőív!” hibaüzenetet?

A feltöltött fájl azonosító része olyan adatszolgáltatásra mutat (MC01; M003_G; M003; MEV; MHO), aminek megfelelő iFORM típusú kérdőív nem szerepel a bejelentkezett felhasználó kérdőívlistájában. Tipikus hiba, mikor az MHO elejéről lemarad a nulla.

Mi az oka annak, hogy XML feltöltésekor az alábbi hibaüzenet jelenik meg? „Az adat_[OSAP kód]_[ÉÉ]_[egyéb azonosító].XML-fájl mérete (xx MB) meghaladja a méretkorlátot (5 MB)”

Az XML-állományok mérete maximum 5 MB lehet. Amennyiben ennél nagyobb állományt szeretne feltölteni, kérjük, jelezze a KSH-Elektra@ksh.hu e-mail címen.

Mi az oka annak, hogy CSV feltöltésekor az alábbi hibaüzenet jelenik meg?„Az adat_[OSAP kód]_[ÉÉ]_[egyéb azonosító].CSV fájl mérete (xx MB) meghaladja a méretkorlátot (1 MB)”

A CSV-állományok mérete maximum 1 MB lehet. Amennyiben ennél nagyobb állományt szeretne feltölteni, kérjük, jelezze a KSH-Elektra@ksh.hu e-mail címen.